Empoderamento Feminino com Dispositivos Móveis
Abstract
This article describes the workshop of mobile applications given to high school students by Meninas Digitais UFSC in 2014. During the workshop the participants were able to develop applications using the AppInventor that combines visual programming blocks to facilitate user learning. Some students participated in a competition sponsored by a regional magazine for high school. Girls used the workshop’s knowledge and developed a complete application when it was only required to make a theoretical proposal.
References
Frigo, L. B.; Cardoso, P. B. ; Cardoso, J. P. ; Coelho, M. H.; Pozzebon, Eliane (2015). “Práctica del incentivo a la inserción de mujeres en carreras tecnológicas y de Ingeniería Robótica Educacional”, In: Novática, v. 231, p. 48-52.
Gomes, Tancicleide C. S.; Melo, Jeane C. B. (2013).“Lógica de Programação: Iniciação Lúdica com App Inventor” In: III Escola Regional de Informática de Pernambuco 6-8 de Novembro, Garanhuns, PE, Brasil.
ONU. Princípios de Empoderamento das Mulheres. (2016) Disponível em: , http://www.onumulheres.org.br/referencias/principios-de-empoderamento-dasmulheres/> Acessado em: junho 2016.
Ramos, Nadja; Freitas, Carmen; Avila, Sandra; Costa, Paula D. P.; Testoni, Vanessa; Borin, Juliana F. (2015). “Ensino de Programação para Alunas de Ensino Médio: Relato de uma Experiência”, In: Anais do XXI Workshop de Informática na Escola.
Rocha, Luís A. G.; Cruz, Fabiana M.; Leão, Alcides L. (2015). “Aplicativo Para Educação Ambiental” In: Periódico Eletrônico Fórum Ambiental da Alta Paulista, volume 11, número 4.
