The Use of the Forum in an Online Undergraduate Course: Education and Learning
Abstract
The text is the result of a research with four graduating classes of the degree course in Pedagogy in the distance modality. The main objective of the research is to reflect on the mathematical formation of the graduates from the use of the Forum as a tool to promote learning. The groups responded to activities in their respective forums, then the answers were analyzed in order to evaluate how the learning in the proposed activities is related to the formation of the student and to the use of the forum as a pedagogical tool. The results indicate that the forum favored the reflection about the subjects' formation and the interaction in the environment provided learning.
References
CURI, Edda. Formação de professores polivalentes: uma análise do conhecimento para ensinar Matemática e de crenças e atitudes que interferem na constituição desses conhecimentos. 2004. 278 f. Tese (Doutorado em Educação Matemática). Faculdade de Educação Matemática, Pontifícia Católica de São Paulo, PUC-SP, São Paulo, 2004. Disponível em:
LIMA, Willams dos Santos Rodrigues.; RODRIGUES, Polyana Marques Lima.;VIANA, Maria Aparecida Pereira. A educação a distância e o processo de ensino- aprendizagem: desafios e possibilidades. 2016, v.3, n.1 Disponível em:
MATTAR, João. Interações em ambientes virtuais de aprendizagem: Histórico e Modelos. TECCOGS, n. 9, 102 p, jan. - jun. 2014 Disponível em:
