Development and application of the English course for the Masters and Doctorate on Facebook
Abstract
This article is an experience report related to the construction and development of a short course using Facebook as a virtual learning environment, for the final evaluation of the subject Computational Environments for Education, whose title is Instrumental English for Masters and Doctorates. This topic was chosen for its relevant importance and great demand, as these students need to take a reading proficiency test in a foreign language and many of them opt for the English language.
References
Barthes, R. (2012). Elementos de semiologia. Editora Cultrix.
Comerlato, D. M. (2017). Letramento, alfabetização e vulnerabilidade social. Craidy,
Carmem Maria Craidy; Szuchman, Karine (Org.). Socioeducação: fundamentos e práticas. 2. ed. Porto Alegre: Evangraf, 2017. P. 103-110.
Finatto, M. J. B., Stefani, M., Pasqualini, B. F., Ciulla, A., Evers, A., and Sortica, M. (2015). Leitura: um guia sobre teoria (s) e prática (s). Lume - UFRGS.
Fumian, A. M. and Rodrigues, D. (2013). O facebook enquanto plataforma de ensino. Revista Brasileira de Ensino de Ciência e Tecnologia, 6(2):173–182.
MOREIRA, J. A. and Januário, S. (2014). Redes sociais e educação: reflexões acerca do facebook enquanto espaço de aprendizagem. Facebook e educação: publicar, curtir, compartilhar. Campina Grande: EDUEPB, pages 67–84.
Scherer, A. L. and de Farias, J. G. (2018). Uso da rede social facebook como ferramenta de ensino-aprendizagem em cursos de ensino superior. Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância, 17(1).
TSUKAMOTO, N. M. S., FIALHO, N. N., and TORRES, P. L. (2014). A face educacional do facebook: um relato de experiência. Facebook e educação: publicar, curtir, compartilhar. Campina Grande: EDUEPB, pages 349–364.