Sabarabuçu: Um jogo digital educacional, cultural e ambiental para o município histórico de Sabará
Abstract
In this paper we present the development of a digital game about an important historical city of Minas Gerais. The game addresses education, cultural dissemination, preservation of historical monuments, environmental education and social inclusion. Open-source software was used and the arts and sounds has done by authors themselves.
References
Ausubel, D. (2010). The acquisition and retention of knowledge: A cognitive view. Dordrecht.
Mendes, T. G. (2011). Jogos digitais como objetos de aprendizagem: Apontamentos para uma metodologia de desenvolvimento. In SBGames.
Newzoo (2015). Global games market will grow 9.4% to US$91.5bn in 2015.
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Published
2017-07-22
How to Cite
LOURENÇO, Pedro; LEAL, Lucas; DIAZ, Estela; SILVA, Carlos.
Sabarabuçu: Um jogo digital educacional, cultural e ambiental para o município histórico de Sabará. In: NATIONAL COMPUTING MEETING OF FEDERAL INSTITUTES (ENCOMPIF), 4. , 2017, São Paulo.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2017
.
ISSN 2763-8766.
DOI: https://doi.org/10.5753/encompif.2017.9930.