HistoQuiz: Um jogo mobile desenvolvido para auxiliar no Ensino de Histologia

  • Victória O. Gomes UEFS
  • Victor T. Sarinho UEFS

Abstract


The teaching of the subject of histology depends directly on the contact of students with histological slides; such contact, however, is often limited to the time of practical microscopy classes (which proves to be insufficient), in addition to depending on the acquisition of slides by the educational institution, whose quantity and variety is also restricted. Seeking to promote a way to help students in the health area with this problem, the present work elucidates the steps followed for the development of HistoQuiz, a mobile digital game created to transmit knowledge related to histology.

References

de Moraes Brandão, W. F., da Silva Lima, T. C., Vieira, G. C., and Mendes, B. T. (2020). Gamificação no ensino da histologia humana. In Anais do V Congresso sobre Tecnologias na Educação, pages 445–452. SBC.

de Oliveira Júnior, J. K. and da Silva, M. A. D. (2014). As tecnologias de informação e comunicação como ferramenta complementar no ensino da histologia nos cursos odontologia da região norte. Journal of Health Informatics, 6(2).

Montanari, T. (2016). Histologia: texto, atlas e roteiro de aulas práticas. Ed. do autor.

Moura, A. C. B., Albuquerque, I. G., Castro, V. H. G., Lima, R. J. C., Albuquerque, C. E. L., de Vasconcelos, G. L., and Girão, M. V. D. (2020). Tecnologias móveis em educação: o uso do celular em aulas de Histologia Cardiovascular. Editora Científica Digital.

Vasconcelos, D. F. P. and Vasconcelos, A. C. C. G. (2013). Desenvolvimento de um ambiente virtual de ensino em histologia para estudantes da saúde. Revista Brasileira de Educação Médica, 37(1):132–137.
Published
2022-06-07
GOMES, Victória O.; SARINHO, Victor T.. HistoQuiz: Um jogo mobile desenvolvido para auxiliar no Ensino de Histologia. In: UNDERGRADUATE RESEARCH WORKS CONTEST - BRAZILIAN SYMPOSIUM ON COMPUTING APPLIED TO HEALTHCARE (SBCAS), 22. , 2022, Teresina/PI. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2022 . p. 80-85. ISSN 2763-8987. DOI: https://doi.org/10.5753/sbcas_estendido.2022.222643.