Data Structures in the BNCC - Introducing the notion of lists, stacks, and queues in the 5th grade of elementary school from the perspective of meaningful Ausubelian learning
Abstract
This work presents a proposal for the development of knowledge and skills related to data structure in the knowledge object “lists and graphs” of the “computational thinking” axis for teaching computing in basic education from a perspective of Ausubelian meaningful learning.
References
Farias, Ricardo. Filas - Queue - Estrutura de Dados e Algoritmos. [link], 2009
Farias, Ricardo. Filas - Queue - Estrutura de Dados e Algoritmos. [link], 2009
Moreira, M. A. O que é afinal aprendizagem significativa? Universidade Federal do Rio Grande do Sul – Instituto de Física. [link], 2012.
Ribeiro, L. et al. Diretrizes de Ensino de Computação na Educação Básica. Sociedade Brasileira de Computação, Relatório Técnico, n. 001, 2019.
Silva, L. P. Grafos na educação básica: do formal ao lúdico. Dissertação de Mestrado Profissional em Matemática. Universidade Federal da Paraíba. 2020 [link]
Song, Siang Wun. Listas lineares. [link], 2008
