Sistema de Apoio à Prática Assistida de Programação por Execução em Massa e Análise de Programas
Abstract
Assisting the practice of exercises in a course of programming, especially in large classes, takes time and effort of teachers. In order to assist teachers in programming exercises assessment, we developed PCodigo, an integrated system to Moodle that provides tools to run and analyze programs in C Language. The PCodigo’s contributions to support the teachers’ work and to encourage the programming learning are daily running a lot of programs in a flexible way and providing analysis resources to recognize classes of solutions, to identify divergent solutions and to detect evidence of plagiarism.
References
De Oliveira, M. G., Marques Ciarelli, P., and Oliveira, E. (2013). Recommendation of programming activities by multi-label classification for a formative assessment of students. Expert Systems with Applications.
De Souza, D., Maldonado, J., and Barbosa, E. (2011). Progtest: An environment for the submission and evaluation of programming assignments based on testing activities. In Software Engineering Education and Training (CSEE T), 2011 24th IEEE-CS Conference on, pages 1 –10.
França, A., Soares, J., Gomes, D., and G.C.Barroso (2011). Um sistema orientado a serviços para suporte a atividades de laboratório em disciplinas de técnicas de programação com integração ao ambiente Moodle. RENOTE - Revista Novas Tecnologias na Educação, 9(1).
Ihantola, P., Ahoniemi, T., Karavirta, V., and Seppälä, O. (2010). Review of recent systems for automatic assessment of programming assignments. In Proceedings of the 10th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Koli Calling ’10, pages 86–93, New York, NY, USA. ACM.
Moreira, M. P. and Favero, E. L. (2009). Um ambiente para ensino de programação com feedback automático de exercícios. In XVII Workshop Sobre Educação em Computação (WEI) - CSBC 2009.
Moussiades, L. and Vakali, A. (2005). Pdetect: A clustering approach for detecting plagiarism in source code datasets. The computer journal, 48(6):651–661.
Oliveira, M., Monroy, N., Zandonade, E., and Oliveira, E. (2014). Análise de componentes latentes da aprendizagem de programação para mapeamento e classificação de perfis. In Anais do Simpósio Brasileiro de Informática na Educação (SBIE 2014), volume 25, pages 134–143.
Oliveira, M. and Oliveira, E. (2014). Metodologia de Diagnóstico e Regulação de Componentes de Habilidades da Aprendizagem de Programação. In XXII Workshop sobre Educação em Computação (WEI) - CSBC 2014, Brasília, DF. SBC.
