How to explore the diversity of knowledge in beginner classes?
Abstract
The profile of beginners classes in computer courses has changed over the years, with students who already code together with students who never programmed and therefore have a different learning curve. Therefore, it is necessary to discuss methodologies that can exploit this difference in knowledge in order to develop each student from their particular point of knowledge. This article aims to report the experience of using Unplugged Computing techniques supported by Social Learning theory as an alternative.
References
Fragelli, R. R., & Fragelli, T. B. O. (2017). Trezentos: a dimensão humana do método. Educar em Revista, (63), 253-265.
Giraffa, L. M. M.; Mora, M. C. (2013). Evasão na Disciplina de Algoritmo e Programação: Um Estudo a Partir dos Fatores Intervenientes na Perspectiva do Aluno. In: III Conferencia Sobre el Abandono en la Educación Superior (Iii Clabes), v. 3, 2013, Espanha.
Reis, R., Lyra. K, Reis, C. e Isotani, S. (2018) Relato de Experiência sobre o uso da Computação Desplugada associada a uma Teoria de Aprendizagem Colaborativa. Anais do Workshop de Informática na Escola, [S.l.], p. 166.
Vygotsky, L.S., Cole, M. (1978) Mind in Society: The development of higher psychological processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Viana, G., Lopes, A., Portela, C., Oliveira, S. (2019). Um Survey sobre a Aprendizagem de Programação no Curso de Sistemas de Informação. In: Workshop Sobre Educação em Computação (WEI), 27. , 2019, Belém.
