Study of the Feasibility of Using Facebook for Education

  • Alex Aquino UFPB
  • Alisson Brito UFPB

Abstract


The number of LMS systems has grown according to the number of users, always proposing totally focused environments for learning where teachers can evaluate the interactions of their students. Often the activities proposed by the teachers are passed by unnoticed in light of several activities performed in daily life or, often, lack of interest in interact in a network exclusively devoted to teaching. Faced with this problem, tried to conduct a study on the possibility to use one of the most popular social networks of today, Facebook, as support for learning management systems, making use of its facilities to assess learning through an application that complements the LMS concepts for this social network, the TeachingBook.

References

ALMEIDA, M. E. (2005). Tecnologia e Educação a Distância: Abordagens e Contribuições dos Ambientes Digitais e Interativos de Aprendizagem. PUC, São Paulo.

Facebook. (2011). Facebook Core Concepts. Acesso em 07 de outubro de 2011, disponível em Facebook Developers: [link]

Facebook. (2011). Facebook Statistics. Acesso em 07 de outubro de 2011, disponível em Facebook: [link]

Facebook. (04 de 04 de 2012). Facebook Timeline. Acesso em 04 de 04 de 2012, disponível em Facebook Newsroom: [link]

FLEMING, N. (07 de setembro de 2010). Using Facebook 'can lower exam results by up to 20%'. Acesso em 07 de abril de 2012, disponível em MailOnline: [link]

KIRKPATRICK, D. (29 de maio de 2007). Facebook's plan to hook up the world. Acesso em 04 de abril de 2012, disponível em CNN Money: [link]

MASON, R. (2006). the university: current challenges and opportunities. Paris: The Virtual University.

MEC/INEP/DAES. (04 de 04 de 2012). Sinopses Estatísticas da Educação Superior - Graduação. Acesso em 04 de 04 de 2012, disponível em INEP: [link]

PAREDES, A. (26 de maio de 2011). Desenvolvendo um site no Facebook. Acesso em 06 de abril de 2012, disponível em iMasters: [link]

RICCIO, N. R. (2010). Ambientes Virtuais de Aprendizagem na UFBA: A Autonomia como Possibilidade. Universidade Federal da Bahia, Salvador.

SERRADURA, R. (maio de 2011). Desenvolvendo uma aplicação Facebook do zero com Rails 3. Acesso em 5 de agosto de 2011, disponível em SERRADURA LAB'S: [link]
Published
2012-07-16
AQUINO, Alex; BRITO, Alisson. Study of the Feasibility of Using Facebook for Education. In: WORKSHOP ON COMPUTING EDUCATION (WEI), 20. , 2012, Curitiba/PR. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2012 . p. 101-110. ISSN 2595-6175.