University extension in Computer Science through the Brazilian Computer Olympiad

  • Louise G. de Barros UFPA
  • Janne Yukiko Y. Oeiras UFPA

Abstract


This paper reports the experience of a University Extension Project, whose goal is to develop the abilities of students at high school to solve problems of logic and programming, encouraging them to follow their studies on Computer Science through carrying out the Brazilian Computer Olympiad.

References

Barros, L. G.; Ribeiro, S. P. S.; Oeiras, J. Y. Y. (2009) “Projeto de Extensão Universitária para apoio e realização da Olimpíada Brasileira de Informática em Escolas”, In: Anais do XXIX WEI, CSBC’2009, Bento Gonçalves/RS.

Computação Brasil (2007) “Mercado de Trabalho em Computação: Oportunidades e Desafios”, In: Computação Brasil, Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação. Edição n. 25; Março/Abril/Maio - Ano VIII.

Falcão, L. F. (2009) “Desistência de estudantes preocupa instituições”. Disponível em: [link]. Acesso: 04/03/2010.

Nielsen, J. How to Conduct a Heuristic Evaluation. Disponível em: [link]. Acesso em: 04/03/2010.

Nunes, D. J. “Projetos de Planos Pedagógicos Orientados a Problemas”, Sociedade Brasileira de Computação, 2004.

Roberts, E. (2008) “Rediscovering the Passion, Beauty, Joy, and Awe: Making Computing Fun Again”, In: SIGCSE, Portland. Disponível em [link]. Acesso: 07/08/2008.

Takahashi, F. (2009) “Matemática e ciências da computação têm alta taxa de abandono”. Disponível em: [link]. Acesso: 03/03/2010.

Viana, J. (2007) “Fatores Determinantes Da Desistência No Ensino Superior”. Disponível em: [link]. Acesso: 03/03/2010.

Voisin, J. et al. (1998) “Plano Nacional de Extensão Universitária”. Disponível em [link]. Acesso: 18/02/2009.
Published
2010-07-20
BARROS, Louise G. de; OEIRAS, Janne Yukiko Y.. University extension in Computer Science through the Brazilian Computer Olympiad. In: WORKSHOP ON COMPUTING EDUCATION (WEI), 18. , 2010, Belo Horizonte/MG. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2010 . p. 788-797. ISSN 2595-6175.