Using Lego Mindstorms to Support the Teaching of Computer Programming

  • Adilson Vahldick FURB
  • Fabiane Barreto Vavassori Benitti FURB
  • Diego Leonardo Urban FURB
  • Matheus Luan Krueger FURB
  • Arvid Halma Universiteit Van Amsterdam

Abstract


This work presents an environment and a programming language simple and friendly, integrated to the Lego Mindstorms NXT robots line. This structure was experienced by initial students in Computer Science, with additional activities in Computer programming discipline. These activities were also related in this work.

References

Gomes, M.C., Barone, D.A.C.; Olivo, U. (2008) KickRobot: Inclusão Digital através da Robótica em Escolas Públicas do Rio Grande do Sul. Simpósio Brasileiro de Informática na Educação.

Halma, A. (2009) Robomind.net – Welcome to Robomind.net, the new way to learn programming. Disponível em: [link]. Acesso em: jun. 2009.

Lego Groups. (2009) Lego.com MINDSTORMS NXT Home. Disponível em: [link]. Acesso em: jun. 2009.

LeJOS. (2009) LeJOS, Java for Lego Mindstorms. Disponível em: [link]. Acesso em: jun. 2009.

Maia, L.D.O. et al. (2008) A Robótica como Ambiente de Programação Utilizando o Kit Lego Mindstorms. Simpósio Brasileiro de Informática na Educação.

Morelato, L.A.; Borges, M.A.F. (2008) Alternativas de Baixo Custo para o uso da Robótica Educacional: Construção e Avaliação do Framework GoGo Board. Simpósio Brasileiro de Informática na Educação.
Published
2009-07-20
VAHLDICK, Adilson; BENITTI, Fabiane Barreto Vavassori; URBAN, Diego Leonardo; KRUEGER, Matheus Luan; HALMA, Arvid. Using Lego Mindstorms to Support the Teaching of Computer Programming. In: WORKSHOP ON COMPUTING EDUCATION (WEI), 17. , 2009, Bento Gonçalves/RS. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2009 . p. 523-526. ISSN 2595-6175.