PowerInf - Collaborative Learning Environment
Abstract
Innovation in methodology is one of the proposals of collaborative learning, which aims to improve levels of learning of students, encouraging participation and greater interaction between students and teacher. In addition, learning collaborative value the self-development student through research, discussion of ideas and solutions, thus developing its potential critical and analytical. This paper presents the PowerInf, an environment electronic classroom that supports students in research, allowing it to have fast and easy access to a variety of materials, within the context of the slides presented in the classroom.References
Basso, C. (2000). Algumas reflexões sobre o ensino mediado por computadores.
Dillenbourg, P. and Schneider, D. (1995). Collaborative learning and the internet. Proceedings of International Conference on Computer Assisted Instruction-ICCAI 95.
Neder, M. L. C. and Possari, L. H. (2001). Oficina para produção de material impresso. curso de formação em educação a distancia: Educação e comunicação em educação a distancia.
Nitzke, J., Carneiro, M., Geller, M., and Costi, L. (1999). Criação de ambientes de aprendizagem colaborativa. X SBIE.
Panitz, T. (1996). A definition of collaborative vs coopertive learning.
Dillenbourg, P. and Schneider, D. (1995). Collaborative learning and the internet. Proceedings of International Conference on Computer Assisted Instruction-ICCAI 95.
Neder, M. L. C. and Possari, L. H. (2001). Oficina para produção de material impresso. curso de formação em educação a distancia: Educação e comunicação em educação a distancia.
Nitzke, J., Carneiro, M., Geller, M., and Costi, L. (1999). Criação de ambientes de aprendizagem colaborativa. X SBIE.
Panitz, T. (1996). A definition of collaborative vs coopertive learning.
Published
2009-07-20
How to Cite
OLIVEIRA E SILVA, Luciana; AMBRÓSIO, Ana Paula L..
PowerInf - Collaborative Learning Environment. In: WORKSHOP ON COMPUTING EDUCATION (WEI), 17. , 2009, Bento Gonçalves/RS.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2009
.
p. 619-622.
ISSN 2595-6175.
