Experiences in an Integrated Programming Study Using PBL

  • José Amancio Macedo Santos UEFS
  • Michele Fúlvia Angelo UEFS
  • Angelo Loula UEFS

Abstract


Based on the experience in applying PBL in a Programming Integrate Study, this work presents a description of the Integrated Study, the problems used, the assessment methodology, the behavior of tutors and students of the Computer Engineering course at UEFS, along with learning results achieved .

References

Bittencourt, R. and Figueiredo, O. (2003). O currículo do curso de engenharia de computação da uefs: Flexibilização e integração curricular. In Anais do XI Workshop sobre Educação em Computação, pages 171–182.

Boud, D. and Feletti, G. (1997). The Challenge of Problem-Based Learning. Kogan Page.

Duch, B., Groh, S., and Allen, D. (2001). The Power of Problem-Based Learning: A Practical ”How To”for Teaching Undergraduate Courses in Any Discipline. Stylus Publishing.

Santos, D., Rezende, G., Bertoni, F., Sena, C., and Bittencourt, R. (2007). Aplicação do método de Aprendizagem Baseada em Problemas no curso de Engenharia de Computação da Universidade Estadual de Feira de Santana. In Anais do XXXV Congresso Brasileiro de Educação em Engenharia.
Published
2008-07-12
SANTOS, José Amancio Macedo; ANGELO, Michele Fúlvia; LOULA, Angelo. Experiences in an Integrated Programming Study Using PBL. In: WORKSHOP ON COMPUTING EDUCATION (WEI), 16. , 2008, Belém/PA. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2008 . p. 250-253. ISSN 2595-6175.