Estudo de caso do Arduino como Objeto de Aprendizagem em Introdução à Computação
Abstract
The present work aims to outline a case study of an intervention project applied in the 1st period of the Degree in Computer Science of IF Sertão – PE. Considering that, most of the students, from the first period, are getting in touch with the programming language and the handling of electronic equipment for the very first time. Thus teaching practices were elaborated using the Arduino tool as a learning object to teach binary numbers and demystify some initial concepts about hardware and programming.References
BAMPI, Matheus D.; REINALDO, Bruno de S.; SAMPAIO, Felipe M. Kit-Log: Objeto de Aprendizagem para Auxílio no Processo de Ensino-Aprendizagem de Lógica de Programação. Anais dos Workshops do V Congresso Brasileiro de Informática na Educação (CBIE 2016).
BRANCO NETO, W. C.; SHCUVARTZ, A. A. (2007). Ferramenta Computacional de Apoio ao Processo de Ensino-Aprendizagem dos Fundamentos de Programação de Computadores. In: Simpósio Brasileiro de Informática na Educação (SBIE).
SILVA, J. L. S.; MELO, M. C.; CAMILO, R. S.; GALINDO, A. L; VIANA, E. C. Plataforma Arduino integrado ao PLX-DAQ: Análise e aprimoramento de sensores com ênfase no LM35. XIV Escola Regional de Computação Bahia, Alagoas e Sergipe (ERBASE). Feira de Santana, BA. 2014.
Published
2017-10-27
How to Cite
ALENCAR, Reno Costa; MOREIRA, Jussara Adolfo; NOGUEIRA, Ubirajara Santos.
Estudo de caso do Arduino como Objeto de Aprendizagem em Introdução à Computação. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 23. , 2017, Recife.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2017
.
p. 1164-1168.
DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2017.1164 .
