Construção e Compreensão de Saberes com Experiências Didáticas com Objetos de Aprendizagem desde a Formação Inicial de Professores de Matemática

  • Raquel G. Oliveira UNESP
  • Elvis M. Barbosa UNESP
  • Juliane Santos UNESP
  • Mara Zanini UNESP

Abstract


In this paper we describe didactic experiences with learning object (LO) in mathematics classroom regular situations. The purpose of these experiments was not to examine clinically the LO and its features, but considering their use in regular classroom settings in order to elucidate knowledge and implications for the process of teaching and learning for both the student of basic education as to future mathematics teachers who will work at this level of teaching. The didactic experiences resulted in the development of parameters to future teachers for the systematization of a mathematical formula using a LO.

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Published
2014-11-03
OLIVEIRA, Raquel G.; BARBOSA, Elvis M.; SANTOS, Juliane; ZANINI, Mara. Construção e Compreensão de Saberes com Experiências Didáticas com Objetos de Aprendizagem desde a Formação Inicial de Professores de Matemática. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 20. , 2014, Dourados. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2014 . p. 126-135. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2014.126.