Fanzine: Uma Estratégia Pedagógica Motivadora na Produção de Gêneros Textuais Através da Utilização do Computador
Abstract
The use of new technologies in educational contexts inspires educators to develop innovative strategies and motivating in the different areas of knowledge. However it is absolutely essential to observe how students interact with these technologies. From observations of everyday life at school, we promote the Fã de Fanzine project with the goal of providing students the opportunity to produce a fanzine, through which they could experience the unique and fascinating experience of integrating art, reading, producing images and texts in various genres, related to an object of interest, using computer technology to socialization of content through printed and virtual support.
References
Branco, Edward de Alencar Castelo. SOARES, Fagno da Silva. BRITO, Fábio Leonardo de Castelo Branco. "Fanzine: Literatura Marginal na Sala de Aula". Porto Alegre, 2011. Disponível em: http://www.mundojovem.com.br/artigo-fanzine.php. Acesso em: 21/04/2012.
Koellreuter, Hans J. "Educação Musical: Hoje e, Quiçá, Amanhã". In: LIMA, Sônia Albano de (org.). Educadores Musicais de São Paulo: Encontro e Reflexões. São Paulo: Nacional, 1998.
Loureiro, Alícia Maria Almeida Loureiro. "O Ensino de Música na Escola Fundamental". 7ª ed. São Paulo: Papirus, 2010.
Martins, Mírian Celeste. Picosque, Gisa. Guerra, M. Terezinha Tells. "Teoria e Prática do Ensino da Arte - A Língua do Mundo". São Paulo: FTD, 2009.
Nascimento, Angélica S., LIMA, Mixilene Sales S., FREIRE, Raquel S., FILHO, José Aires de C. "Um olhar sobre as Atividades dos Laboratórios de Informática Educativa das Escolas Municipais de Fortaleza". In: Simpósio Brasileiro de Informática na Educação, 2011, Instituto UFC Virtual , Anais do SBIE - WIE, 2011.
Solé, Isabel. Estratégias de Leitura. 6ª Ed. São Paulo: Artmed, 1998.
Valente, José Armando. "As Tecnologias Digitais e os Diferentes Letramentos". Pátio Revista Pedagógica. Nº 44, p. 13-15. Novembro 2007/ Janeiro 2008.
