Letramento Digital para Profissionais do Ensino Fundamental: Perfil dos Profissionais da Rede no Município de João Pessoa

  • Alisson V. Brito Universidade Federal da Paraíba
  • Alexandre N. Duarte Universidade Federal da Paraíba
  • José Jorge L. Dias Jr. Universidade Federal da Paraíba
  • João Wandeberg Maciel Universidade Federal da Paraíba

Abstract


This work presents an analysis of the elementary school profesionals' profile in face of the information and communications technologies. This profile was traced based on the answers provided by 1007 of the 3250 teachers from the public education system of João Pesoa, involved in the elementary education in the city that have participated in an educational technology program (PROINFO). Besides, this analysis provides some important insights about the profile of these profesionals and may aid in taking strategic decisions about other projects aiming at reducing the integration problem between information technologies and teaching.

References

MISKULIN, Rosana Giaretta Sguerra. Concepções Teórico-Metodológicas Sobre a Introdução e a Utilização de Computadores no Processo Ensino/Aprendizagem da Geometria. Campinas: Faculdade de Educação da UNICAMP (Tese de Doutorado em Educação), 1999.
Published
2011-11-21
BRITO, Alisson V.; DUARTE, Alexandre N.; DIAS JR., José Jorge L.; MACIEL, João Wandeberg. Letramento Digital para Profissionais do Ensino Fundamental: Perfil dos Profissionais da Rede no Município de João Pessoa. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 17. , 2011, Aracajú. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2011 . p. 1511-1514. DOI: https://doi.org/10.5753/wie.2011.21779.