ForGirls: encouraging girls to the exact sciences through the STEM methodology
Abstract
The inducement for female participation in the STEM area has been expanding, but it is still unimposing. In this way, the objective of this project is to awaken vocational interest and promote the access of STEM female students to public schools to the STEM methodology. The method adopted involved a field study, where expository classes are given with the realization of experiments that stimulate learning and fixing the content, bringing a greater integration and development for the girls in their first school years.
References
INEP. Ministério da educação. Censo da educação superior: resumo técnico. Brasília-DF, 2019.
ISAACSON, S. FRIEDLANDER, L. MEGED, C. HAVIVI, S. ZADA, A. L. C. RONAY, I. MAMAN, S. BLUMBERG, D. G. She space: A multi-disciplinary, project based learning program for high school girls. Acta Astronautica, 2019.
LUISA, I. Katherine Johnson fez muito mais que ajudar o homem a chegar à lua. 2018. Disponível em: https://super.abril.com.br/historia/katherine-johnson-fez-muito-mais que-ajudar-o-homem-a-chegar-a-lua/ - acesso em 24 out. 2019.
PROGRAMARIA. O que tirou as mulheres da tecnologia? Comunidade Programaria. 2015. Disponível em: https://www.programaria.org/o-que-tirou-as-mulheres-da-tecnologia/ - acesso em 18 fev. 2020.
SANTOS, C. M. Por que as mulheres “desapareceram” dos cursos de computação? Jornal da USP. São Paulo- SP, 2018. Disponível em: https://jornal.usp.br/universidade/por-que-as-mulheres-desapareceram-dos-cursos-de-computacao/ - acesso em 18 fev. 2020.
SERÉ, M. G. COELHO, S. M. NUNERS, A. D. O papel da experimentação no Ensino de física. Caderno Brasileiro de Ensino de Física. Florianópolis – SC. v. 20, n.1, p.31-42, 2003.
TAKE. A volta das mulheres na computação. Take blog. 2019. Disponível em: https://take.net/blog/4devs/a-volta-das-mulheres-na-computacao/ - acesso em 18 fev. 2020.
