Using Feminine Empowerment Educational Workshops for Digital and Social Inclusion of High School Students
Abstract
The purpose of this article is to present the use of information and communication technologies as a means of empowering women, to awaken, in high school girls, the desire to know more about areas of computing. The evaluation was carried out using data extracted from questionnaires, applied during the execution of the workshops. As a result, the satisfaction of the participating students and the desire to learn more about computing and its technologies were identified, with an acceptance level of 85%.
References
Grossi, Márcia G. R. et al (2016). As mulheres praticando ciência no Brasil. Revista Estudos Femininos. Florianópolis. Vol.24 no.1, 2016.
Instituto Brasileiro de Geografia E Estatística - IBGE. Pesquisa Nacional por Amostras de Domicílio Contínua - PNAD (2018). Disponível em: [http://. ibge.gov.br]. Acesso em março, 2020.
Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Anísio Teixeira - INEP. (2019). Disponível em: [http://portal.inep.gov.br/web/guest/inicio]. Acesso em março, 2020.
Mombach, Jaline, et al. "Práticas de Criação de Aplicativos Móveis como Estratégia para o Empoderamento Feminino." Anais do Workshop de Informática na Escola. Vol. 24. No. 1. 2018.
ONU Brasil (2015). Transformando nosso mundo: A agenda 2030 para o desenvolvimento sustentável. Disponível em: [https://nacoesunidas.org/pos2015/agenda2030/]. Acesso em 11 de março de 2020.
J. L. Paula; A. L. S. Henrique. O uso do stop-motion como prática pedagógica no ensino de geografia no contexto do EMI. Revista HOLOS. Rio Grande do Norte. Ano 33, Vol. 03, 2017.
Programa Meninas Digitais. (2019). Disponível em:[http://meninas.sbc.org.br/]. Acesso em março, 2020.
Santana, Thalia S., et al. "A importância de atividades de empoderamento feminino como forma de minimizar a evasão das mulheres nos cursos de Tecnologia da Informação." Anais do XI Women in Information Technology. SBC, 2017.
