TikTok: What is the Impact of Platform Growth?
Abstract
TikTok was the social network that grew the most in number of users between 2020 and 2022. Thus, it becomes increasingly important to understand the personal reasons and interface aspects that motivated this growth. The purpose of this article is to discover the impact that the rise of this platform had on the daily lives of people who use social networks in general. As a methodology, we carried out a literature review with articles published between 2020 and 2022, using the terms TikTok, Social Networks, Impact, Pandemic, Trends, Advertising as keywords. It is concluded that TikTok has been a central part of the process of changing the way people, especially young people, interact and create content online.
References
Anderson, K. E. (2020). Getting acquainted with social networks and apps: It is time to talk about tiktok. Library hi tech news.
Arcos Díez, J. et al. (2021). Caso de estudio: Entender al usuario de tiktok: Personalidad y comportamiento de consumo. Universidad de Valladolid
Bezerra, L. S. and Gibertoni, D. (2021). As mídias sociais durante a pandemia do covid-19: Análise comportamental dos usuários durante este período e as possibilidades para o futuro. Revista Interface Tecnológica, 18(2):144–156.
Breitenbach, D. B. (2021). O tiktok como experiência formadora de hábito. Universidade do Vale do Rio dos Sinos.
Chies, L. and Rebs, R. R. (2021). Pandemia e as motivações sociais para a produção de ciberdanças no tiktok. Revista da FUNDARTE, 21:01–19.
Cruz, V. d., Mota, K. M., Barbosa, V. S., and Perinotto, A. R. C. (2012). Redes sociais como estratégia de marketing turístico: o facebook e a região norte do estado do piauí-brasil. TURyDES, 5(13).
DataReportal (2020). More than half of the people on earth now use social media. We Are Social. Disponível em [link], acesso em 03/10/2022.
DataReportal (2022). Digital 2022: July global statshot report. DataReportal. Disponível em [link], acesso em 03/10/2022.
Fatima Turato, L. and Santos, C. M. R. G. (2021). A polifonia do tiktok: Interação e cidadania dos jovens no contexto da pandemia.
Genuino, L., Lira, T., and Soares, T. (2021). O tiktok e as jornadas estratégicas na publicidade. Comunicon 2021.
Menon, D. (2022). Factors influencing instagram reels usage behaviours: An examination of motives, contextual age and narcissism. Telematics and Informatics Reports, 5:100007.
Moshin, M. (2020). Nova rede social em n ́umero: Tiktok no brasil [infográfico]. Oberlo. Disponível em https://www.oberlo.com.br/blog/estatisticas-tiktok, acesso em 13/07/2022.
Pérez-Escoda, A., Jiménez-Narros, C., Perlado-Lamo-de Espinosa, M., and Pedrero-Esteban, L. M. (2020). Social networks’ engagement during the covid-19 pandemic in spain: Health media vs. healthcare professionals. International journal of environmental research and public health, 17(14):5261.
Quiroz, N. T. (2020). Tiktok: La aplicación favorita durante el aislamiento. Revista Argentina de Estudios de Juventud, (14):e044.
Vintimilla-León, D. E. and Torres-Toukoumidis, A. (2021). Covid-19 y tiktok. análisis de la folksonomía social. Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, (E40):15–26.
Volpato, B. (2022). Ranking: as redes sociais mais usadas no Brasil e no mundo em 2022, com insights e materiais. Resultados Digitais. Disponível em [link], acesso em 13/07/2022.
