Prototyping Tool for Creating an Application for Teaching in Health
Abstract
Social isolation has altered the routine of many educational institutions that seek, in technologies, a solution to continue the pedagogical process. However, there is a scarcity of these resources in health courses. The present work aims to analyze the application of Figma during the creation of an educational application for hematological teaching in the medical course. The study follows a qualitative, action-research approach. It was found that the tool enables interaction, information sharing and a great collaboration space.
References
Braga, J. (2014). Objetos de Aprendizagem Volume 1: introdução e fundamentos. Santo André: Editora da UFABC.
Fonseca, C. H. C., & Balbino, F. (2019). Uma Aplicação Web para Produção de Textos Narrativos com Enredos Alternativos. In Anais dos Workshops do Congresso Brasileiro de Informática na Educação, v. 8, n. 1, p. 1272.
Ludovico, F., Machado, A., Weiand, A., & Barcellos, P. C. C. (2019). Ferramentas Digitais para a Interação Assíncrona: análise de aplicações. In Anais dos Workshops do Congresso Brasileiro de Informática na Educação, v. 8, n. 1, p. 1389.
Nascimento, K. A. S. do (2019). Panorama das publicações científicas nacionais e internacionais sobre a aprendizagem móvel e a prática colaborativa. Educação & Formação, 4(3), 207-229. doi: https://doi.org/10.25053/redufor.v4i12set/dez.3342
Triguero, I. M. (2018). Gamificación y tecnologías como recursos y estrategias innovadores para la enseñanza y aprendizaje de la historia. Educação & Formação, 3(2), 3-16. doi: https://doi.org/10.25053/redufor.v3i8.267
Unesco. (2020). COVID-19 Impacto na Educação. Disponível em: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse.
