Jornal Escolar Utilizando o Linux Educacional - Um Relato de Experiência
Abstract
With the emergence of new technologies, the way the student acquires, produces knowledge has been changing, and even the production of the old school newspaper has changed with these technological advances. Journalism and Education have been adapting and using new tools to improve the communication and teaching-learning process. During the process of literacy, students need to understand the social function of the language, to know and to produce diverse textual genres, among them, the news or journalistic text. This work aims to present the journalistic genre to the students and encourage the production of texts through a school newspaper produced with the support of applications of the Linux Educational operating system.
References
França, F. (1988) JORNAL MURAL: NOVA E EFICIENTE OPÇÃO. Catálogo Brasileiro de Profissionais de Relações Públicas, São Paulo, v. 10.
Freinet, C. (1974) O jornal escolar. Lisboa: Editorial Estampa.
Freinet, C. (1977) O método natural III – a aprendizagem da escrita. Lisboa: Estampa.
Kleiman, A. (1993) Oficina de leitura. Campinas: Pontes.
Lemos, C. D. (2010) Linux Educacional: desafio para o professor.
Pinto, A., D.; Cybis, W. D. A. (2000). Um estudo teórico sobre as técnicas de avaliação de software educacional. In VI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación.
Rossi, C. (2017) O que é jornalismo. Brasiliense.
Signorini, I. (2007). Letramento escolar e formação do professor de língua portuguesa. Linguística Aplicada: suas faces e interfaces. Mercado de Letras: Campinas, 1.
Almeida, J. M.de; Castelano, K. L.; de Souza, C. H. M.; Luquetti, E. C. F. (2015). Uso do blog na escola: recurso didático ou objeto de divulgação?. InterSciencePlace, 1(22).
