Principais Desafios para a Inclusão dos Docentes da Rede Pública no Contexto das Tecnologias da Informação e Comunicação
Abstract
Nowadays, the increasing technological advance has demanded a new reality of knowledge and information. However, following such changes has been a very arduous task for most people, especially for public school teachers with many years of training. This study presents a research with a group of elementary school teachers from . The results demonstrate the difficulties faced regarding the use of technological resources in the room, becoming a challenge to the use of these resources in the pedagogical practices of teachers.
References
Faria, E. (2004). O professor e as novas tecnologias. Florianópolis.
Ferreira, M. (2014). Novas tecnologias na sala de aula. Paraíba.
Jordão, T. C. (2010). Recursos digitais de aprendizagem. Revista Tecnologias na Educação ano1, (1).
Moran, J. M. (2004). Os novos espaços de atuação do professor com as tecnologias. Revista diálogo educacional, 4(12), 1-9.
Oliveira, A. (2007). O uso das tecnologias digitais na modificação da prática educativa escolar. Maceió.
Peña, M. D. L. D. J. (2004). Ambientes de aprendizagem virtual: O desafio á prática docentes. S/D.
Santos, G., Maffezzolli, A. P., & Galvão, A. (2017). O Uso da Tecnologia de Informação e Comunicação-TIC na Formação Inicial de Professores de uma Instituição de Ensino Superior no Município de Itaituba/Pará. In Anais do Workshop de Informática na Escola (Vol. 23, No. 1, p. 855).
Silva, A. A., Nunes, A. C., Barbosa, J. F. S., de Oliveira Garcia, L. L., dos Santos, L. S., de Albuquerque, N. L. B., & de Assis, T. (2018). Informática Aplicada à Educação Básica nas Escolas Públicas: Formação de Educadores de Penedo/AL para o Uso das TDIC. In Anais do Workshop de Informática na Escola (Vol. 24, No. 1, p. 588).
Valente, J. A. (2005). Pesquisa, comunicação e aprendizagem com o computador. O papel.
