Análise da utilização da plataforma Khan Academy para a educação matemática
Abstract
The integration of digital technologies in education associated with mathematics teaching is everyday stronger. The Khan Academy class platform is an example of the many tools that can be used for this purpose. In order to analyze details about how it has been used to improve mathematical education, this paper proposes to investigate, through a Systematic Review, information about its use. With positive results in all the studies analyzed, the use of Khan Academy is feasible and has the potential to simultaneously achieve the integration of digital technologies in education and the improvement in mathematical teaching strategies.
References
Gil, A, C. (2002). “Como elaborar projetos de pesquisa”, Atlas, São Paulo.
Khan, Salman. (2013) “Um mundo, uma escola: a educação reinventada”, Intrínseca. Rio de Janeiro.
Melo, E. M.; Costa, C. J. N.; Maia, D. L. (2017). Recursos educativos digitais para Educação Matemática: um levantamento para dispositivos móveis. In: Congresso sobre Tecnologias na Educação, 2017, Mamanguape/PB. (Anais do Ctrl+E 2017), p. 916-925.
OCDE. (2016). “Alunos de baixo desempenho: por que ficam para trás e como ajudá-los? “, Paris: OECD Publishing.
Oliveira, C. C.; Costa, J. W. da; Moreira, M. (2001). “Ambientes informatizados de aprendizagem: produção e avaliação de software educativo”, 1ed. Papirus, - (Coleção Prática Pedagógica), Campinas/SP.
Centre for Reviews and Dissemination. (2009). “Systematic Reviews. CRD’s guidance for undertaking reviews in health care”, https://bit.ly/2Q0pjBy, Junho, 2019.
Valente, J.A. (Org.) (2000). “O computador na sociedade do conhecimento”. MEC, Brasília.
Wiley, D. A. (2008). “Connecting learning objects to instructional design theory: a definition, a metaphor, and a taxonomy”. Logan: Utah State University.
