Tecnologias na Educação Básica uma Pesquisa Ação com Professores de uma Escola Pública Municipal
Abstract
With the evolution of Information and Communication Technologies (ICT), education has changed in the school environment. However, few teachers use such technologies in their didactics. In order to contribute and streamline the teaching-learning process, the EDUCATECH project was implemented in a municipal public school. This paper analyzes the results of a questionnaire with a quantitative approach applied during the project. The results point to a great positive impact, since learning and teaching improvedconsiderably in the referred school.
References
Dellos, R. (2015). "Kahoot! A digital game resource for learning". International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 12(4), 49-52.
García-Valcárcel, A. and Martín, A. H. (2013). "Las Tecnologías de la información y la comunicación en el contexto educativo actual". In: Recursos Tecnológicos para la enseñanza e innovación educativa Madrid: Sintesis.
Leite, W. S. S., and Ribeiro, C. A. N. (2012). "A inclusão das TICs na educação brasileira: problemas e desafios". Magis: Revista Internacional de Investigación en Educación. P. 173-187.
Marçal, E., Andrade, R. and Rios, R. (2005). Aprendizagem utilizando dispositivos móveis com sistemas de realidade virtual. RENOTE.
Neto, R. P. B., Santana, A. M., Rocha, D. P. and Souza, A. (2015). "Robótica na educação: uma revisão sistemática dos últimos 10 anos". In Brazilian Symposium on Computers in Education (Simpósio Brasileiro de Informática na Educação-SBIE), p. 386.
Pacheco, J. A. (2001). Teoria curricular crítica: os dilemas (e contradições) dos educadores críticos. Revista Portuguesa de Educação, 14(1), 49-71.
Pires, S. M. (2009). As TIC no currículo escolar. EduSer - Revista de Educação. 1 (1).
Prata, C. L. (2005) "Gestão democrática e tecnologias de informática na educação pública: o ProInfo no Espírito Santo." (Doctoral dissertation, Dissertação (Mestrado em Educação) – Programa de Pós-Graduação em Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Porto Alegre).
Santaella, L. (2007) "Cultura das Mídias Revisitada". In: Linguagens líquidas na era damobilidade. São Paulo: Paulus.
