Utilização do PBL para o acompanhamento na aprendizagem de SCRUM

  • Carlos Henrique Bezerra de Macedo Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Sarah Sotero Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Danieli Silva de Souza Rabelo Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Ricardo Valentim Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Abstract


This study reports on the efficiency of learning processes, based on the Problem Based Learning (PBL) methodology applied to Scrum, which is used in project management and planning of complex software and differs from the system management. Both adopted by the School of Programming, delving deeper into how the PBL tied to Scrum learning can be effective in enhancing student performance

References

SOUZA, Denise; VERGOTTINI, Viviane; BERNINI, Denise Simões Dupont. Educação dos tempos modernos através da aprendizagem colaborativa: uma abordagem sobre EDUSCRUM. Anais do Xxix Simpósio Brasileiro de Informática na Educação (sbie 2018), [s.l.], p.51-60, 28 out. 2018. Brazilian Computer Society (Sociedade Brasileira de Computação - SBC). http://dx.doi.org/10.5753/cbie.sbie.2018.51.

CARVALHO, Bernardo Vasconcelos de; MELLO, Carlos Henrique Pereira.

Aplicação do método ágil scrum no desenvolvimento de produtos de software em uma pequena empresa de base tecnológica. Gest. Prod., São Carlos, V. 19, N. 3, P. 557-573, 2012, Itajubá, Mg, Brasil, v. 19, n. 3, p.557-573, 20 abr. 2012.

http://lagarto.ufs.br/uploads/content_attach/path/11327/metodologia_da_abp_0.pdf
Published
2019-11-11
MACEDO, Carlos Henrique Bezerra de; SOTERO, Sarah; RABELO, Danieli Silva de Souza; VALENTIM, Ricardo. Utilização do PBL para o acompanhamento na aprendizagem de SCRUM. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 25. , 2019, Brasília. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2019 . p. 1079-1083. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2019.1079.