Criptografia e Segurança Web: um relato de experiência do ensino de conceitos computacionais para crianças

  • Guilherme Rodrigues Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Brasília
  • Rafael Braga Instituto Federal de Brasília
  • Thiago Amorim Instituto Federal de Brasília

Abstract


This meta-article deals with the teaching experience of children from two elementary schools of the Federal District in the year 2018, based on the discipline of Practices II. In order to develop computational skills. Two courses were offered: WEB Security and Cryptography. Having as methodologies the Plugged and Unplugged Computing. The results allow us to af irm that the use of dif erent strategies to explain the contents allowed the students to develop more in the learning process.

References

BORDINI et al. Computação na educação básica no Brasil: estado da arte. Rev. Inform. Teor. Apl. (Online), Porto Alegre, v. 23, n. 2, p. 210-238, novembro/2016.

CASTRO, C. S.; VILARIM, G. de O. Licenciatura em Computação no cenário nacional: embates, institucionalização e o nascimento de um novo curso. Revista Espaço Acadêmico, n. 148, set/2013.
Published
2019-11-11
RODRIGUES, Guilherme; BRAGA, Rafael; AMORIM, Thiago. Criptografia e Segurança Web: um relato de experiência do ensino de conceitos computacionais para crianças. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 25. , 2019, Brasília. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2019 . p. 1099-1103. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2019.1099.