Curso de Infraestrutura de Redes nas Escolas: Relato de uma Ação do Programa de Educacão Tutorial
Abstract
This article describes the practices developed by the Network Infrastructure Course in Schools, held in a high school. The action was carried out by the Tutorial Education Program (PET). This activity has as main objectives to arouse the interest of high school students in the area of Information Technology (IT) and to promote specific training in activities related to infrastructure and configuration of computer networks through classes that use strategies of active methodologies such as Learning Based on Teams and Dialogue Exposed Classes to disseminate practices common to this field.
References
Gallo, M. A., Hancock, W. S., da Silva, F. S. C., de Freitas Carneiro, M. R., and de Melo, A. C. V. (2003). Comunicação entre computadores e tecnologias de rede. Pioneira Thomson Learning.
Guimarães, F., Leite, M., Reinaldo, F., and Ito, G. (2018). Métodos ativos de ensino aliados com tecnologia para a prática de ensino: um relato de experiência. In Anais do Workshop de Informática na Escola, volume 24, page 333.
Hegering, H.-G. and Lapple, A. (1993). Ethernet; Building a Communications Infrastructure. Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc., Boston, MA, USA.
Souza, D., Vergottini, V., and Bernini, D. S. D. (2018). Educação dos tempos modernos através da aprendizagem colaborativa: uma abordagem sobre eduscrum. In Brazilian Symposium on Computers in Education (Simpósio Brasileiro de Informática na Educação-SBIE), volume 29, page 51.
Vinha, T. F. (2007). Tecnologia, trabalho e educação: Perspectivas, estratégias e trajetórias dos jovens no mercado de trabalho informacional. PhD thesis, Universidade de São Paulo.
