Uma tarefa Interdisciplinar sobre Sustentabilidade: desenvolvimento de uma WebQuest para promoção da Aprendizagem Significativa

  • Pablo Roberto Fernandes de Oliveira Universidade Estadual da Paraíba
  • Jucelio Santos Universidade Federal de Campina Grande
  • Rodrigo Costa Universidade Estadual da Paraíba
  • Rosangela de Araújo Medeiros Universidade Estadual da Paraíba/Universidade de São Paulo

Abstract


The purpose of this paper is to analyze the use of a WebQuest in an activity developed in the classroom, through the production of a WebFind made by the students. The article presents suggestion and application of a task in which the student is instigated to relate some disciplines and associate diverse information with their knowledge. As a result, WebQuest has proven to be an effective tool for working with the digital generations, for how to disseminate and discuss the subject, making students enjoy doing research and producing material in a space so familiar and explored by them, as is the Internet.

References

Machado, R. C. (2007). Um software educativo de Exercício-e-prática como ferramenta no processo de alfabetização infanti. PhD thesis, Dissertação de Mestrado - Departamento de Engenharia Elétrica. Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia.

Messa, W. C. (2010). Utilização de ambientes virtuais de aprendizagem-avas: a busca por uma aprendizagem significativa. Revista brasileira de aprendizagem aberta e a distância, 9(1):1–49.

Oliveira, P. R. F. (2014). A webfind como resposta a webquest: Trabalhando como nativo digital na cibercultura, trabalho de conclusao de curso – licenciatura em computação. universidade estadual da paraíba, patos.
Published
2019-11-11
OLIVEIRA, Pablo Roberto Fernandes de; SANTOS, Jucelio; COSTA, Rodrigo; MEDEIROS, Rosangela de Araújo. Uma tarefa Interdisciplinar sobre Sustentabilidade: desenvolvimento de uma WebQuest para promoção da Aprendizagem Significativa. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 25. , 2019, Brasília. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2019 . p. 1304-1308. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2019.1304.