Jogos digitais e realidade virtual na Educação Infantil: Uma abordagem na Língua Inglesa
Abstract
The insertion of a foreign language in early childhood education is still a growing challenge, due to the methodology to be used at this level of cognitive development. This article aims to report a qualitative research developed in a municipal school, with two Pre-I and Pre-II classes, totaling 28 students aged 5 to 6 years old, about an experience with digital games, with English language words. and the virtual reality glasses (VR-box). The results show that, in addition to the interaction between teacher and student, technological resources favored learning, promoting greater engagement among students.
References
Krajden, M. (2017) "O despertar da gamificação corporativa". São Paulo. InterSaberes.
Mattar, J. (2010) "Games em educação: como os nativos digitais aprendem". São Paulo: Pearson Prentice Hall.
Rodrigues, A. C (2013). "Pesquisa: O aluno da educação infantil e dos anos iniciais". Ana Cristina da Silva Rodrigues, Nara Eunice Nomberg. Curitiba.
Vygotsky, L. S. (2010) "Aprendizagem e desenvolvimento na Idade Escolar". In: Linguagem, desenvolvimento e aprendizagem. Vygotsky, L. Luria, A. Leontiev, A.N. 11ª. Edição. São Paulo: Ícone.
