Jogos digitais e realidade virtual na Educação Infantil: Uma abordagem na Língua Inglesa

  • Nicole Teixeira Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Aline de Campos Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Abstract


The insertion of a foreign language in early childhood education is still a growing challenge, due to the methodology to be used at this level of cognitive development. This article aims to report a qualitative research developed in a municipal school, with two Pre-I and Pre-II classes, totaling 28 students aged 5 to 6 years old, about an experience with digital games, with English language words. and the virtual reality glasses (VR-box). The results show that, in addition to the interaction between teacher and student, technological resources favored learning, promoting greater engagement among students.

References

Brasil. Ministério da Educação (2018). "Base Nacional Comum Curricular". Secretaria de Educação Básica. Brasília.

Krajden, M. (2017) "O despertar da gamificação corporativa". São Paulo. InterSaberes.

Mattar, J. (2010) "Games em educação: como os nativos digitais aprendem". São Paulo: Pearson Prentice Hall.

Rodrigues, A. C (2013). "Pesquisa: O aluno da educação infantil e dos anos iniciais". Ana Cristina da Silva Rodrigues, Nara Eunice Nomberg. Curitiba.

Vygotsky, L. S. (2010) "Aprendizagem e desenvolvimento na Idade Escolar". In: Linguagem, desenvolvimento e aprendizagem. Vygotsky, L. Luria, A. Leontiev, A.N. 11ª. Edição. São Paulo: Ícone.
Published
2019-11-11
TEIXEIRA, Nicole; CAMPOS, Aline de. Jogos digitais e realidade virtual na Educação Infantil: Uma abordagem na Língua Inglesa. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 25. , 2019, Brasília. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2019 . p. 1364-1368. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2019.1364.