Avaliação didática do aplicativo Duolingo para a utilização como ferramenta pedagógica no ensino da Língua Inglesa
Abstract
Currently, the use of technological tools has been used in various areas of knowledge. Thus, this paper aims to evaluate in a didactic way the application Duolingo for use as a pedagogical tool in the teaching of the English language. In addition to promoting reflection on how the application can collaborate with the interaction between teacher, student and content. Thus, it was evidenced that the application can be used to collaborate with the students' assimilation and understanding, besides helping the teacher in his pedagogical practices.
References
de Souza, Carlos Fabiano (2015). Aprendizagem sem distância: tecnologia digital móvel no ensino de língua inglesa. Texto Livre: Linguagem e Tecnologia, v. 8, p. 39-50.
Fantin, K. (2017). Metodologia de Avaliação de Software Educacional. Monografia de Bacharelado em Sistemas de Informação. Universidade de Caxias do Sul.
Furlan, M. E. de M. C. (2015). O ensino da língua inglesa e o uso das tecnologias nas perspectivas da análise do discurso pecheuniano e da psicanálise. Universidade Federal de Mato Grosso do Sul. Pesquisas em Discurso Pedagógico.
Santana, V. and Ferreira, R. (2017). Desenvolvimento de games na língua inglesa: lógica e criatividade na construção do conhecimento. In Anais dos Workshops do Congresso Brasileiro de Informática na Educação, volume 6, p 414.
Valadares, M. G. P., and Murta, C. A. R. (2016). Aplicativos móveis para aprendizagem de línguas: Duolingo e Sentence Builder. XIII Encontro Virtual de Documentação em Software Livre e X Congresso Internacional de Linguagem e Tecnologia online.
