Relato de experiência com a Khan Academy em um curso técnico à distância

  • Raquel Leite Universidade Federal do Rio Grande
  • Vanessa Fialho Universidade Federal de Santa Maria

Abstract


This work presents the Khan Academy educational platform and qualitatively analyzes its exploration through the students of the Technical Course in Didactic Multimedia offered at a distance by a public institution of education, within the scope of the discipline Applied to Education. The method is based on qualitative research through data collection. It was tried to show that educational institutions, even in circumstances of contingency of material and financial resources, are able to explore ideas and test hypotheses through the computational tools.

References

Bogdan, R. e Biklen, S. (1994). "Características da investigação qualitative". In: Investigação qualitativa em educação: uma introdução à teoria e aos métodos. Porto: Porto Editora, p.47- 51.

Gil, A. (2009). "Como elaborar projetos de pesquisa". http://wp.ufpel.edu.br/ecb/files/2009/09/Tipos-de-Pesquisa.pdf4, abril.

Maciel, M., Leite, R. e Passerino, L. (2012). "Cinco anos de Ceibal: a inclusão digital e suas mudanças nas comunidades fronteiriças". Anais do XVIII WIE, Rio de Janeiro.

Marteleto, R. (2001). "Análise de redes sociais: aplicação nos estudos de transferência da informação". Ciência da Informação, Brasília, v. 30, n. 1, p. 71-81.

Silveira, D. e Córdova, F. (2009). "A Pesquisa científica". http://www.ufrgs.br/cursopgdr/downloadsSerie/derad005.pdf, março.
Published
2017-10-27
LEITE, Raquel; FIALHO, Vanessa. Relato de experiência com a Khan Academy em um curso técnico à distância. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 23. , 2017, Recife. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2017 . p. 81-88. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2017.81.