Relato de experiência com a Khan Academy em um curso técnico à distância
Abstract
This work presents the Khan Academy educational platform and qualitatively analyzes its exploration through the students of the Technical Course in Didactic Multimedia offered at a distance by a public institution of education, within the scope of the discipline Applied to Education. The method is based on qualitative research through data collection. It was tried to show that educational institutions, even in circumstances of contingency of material and financial resources, are able to explore ideas and test hypotheses through the computational tools.
References
Gil, A. (2009). "Como elaborar projetos de pesquisa". http://wp.ufpel.edu.br/ecb/files/2009/09/Tipos-de-Pesquisa.pdf4, abril.
Maciel, M., Leite, R. e Passerino, L. (2012). "Cinco anos de Ceibal: a inclusão digital e suas mudanças nas comunidades fronteiriças". Anais do XVIII WIE, Rio de Janeiro.
Marteleto, R. (2001). "Análise de redes sociais: aplicação nos estudos de transferência da informação". Ciência da Informação, Brasília, v. 30, n. 1, p. 71-81.
Silveira, D. e Córdova, F. (2009). "A Pesquisa científica". http://www.ufrgs.br/cursopgdr/downloadsSerie/derad005.pdf, março.
