Experiências no ensino de Programação Orientada a Objetos: RoboCode, Greenfoot e Jogos de Tabuleiro no Ensino Superior
Abstract
The learning logic concepts is essential for courses in computer science, because it represents the logical reasoning for creating a sequence of steps to achieve a certain goal. The concepts of object-oriented programming language permeate all technical and superior courses and, together with the mathematics disciplines, end up forming the group of disciplines with greater evasion and reprobation. Within this context, this paper aims to demonstrate the application of alternatives to facilitate student learning, aiming to reduce failure and avoidance, as well as increase engagement, through greater integration and collaboration among students of higher education.
References
MENDONÇA NETO, V. S. (2013). A utilização da ferramenta Scratch como auxílio na aprendizagem de lógica de programação. Anais do II Congresso Brasileiro de Informática na Educação (CBIE 2013). Workshops (WCBIE 2013).
OLIVEIRA, Manassés Vitorino; RODRIGUES, Luciene Cavalcanti; QUEIROGA, Ana Paula Garrido de. Material didático lúdico: uso da ferramenta Scratch para auxílio no aprendizado de lógica da programação. Anais do XXII Workshop de Informática na Escola (WIE 2016). V Congresso Brasileiro de Informática na Educação.
SILVA, Kleber Anderson Corrêa e; KIRNER, Claudio. Vantagens educacionais no uso de jogos em Realidade Aumentada. In: CINTED-UFRGS Novas Tecnologias na Educação. V. 8 Nº 3, dezembro, 2010.
