Prática pedagógica com celular e Stop-motion em interdisciplinaridade com Artes
Abstract
Considering that the phone is interfering in the process of teaching and learning in the classroom, causing the lack of attention of students in the subjects studied, this work suggests a proposed use of mobile devices in the room presenting the Supervised Internship intervention results performed in a state school, with students of the 3rd year of high Regular Education. The results show as a viable alternative to the use of mobile devices in the classroom as a means of production and adaptation of knowledge.
References
Blender Foundation (2016). "Página oficial da ferramenta Blender". Acessado em Fevereiro de 2016. Disponível em: <www.blender.org/>.
BRASIL. (2002) Ministério da Educação. Resolução CNE/CP nº 2. "Institui a duração e a carga horária dos cursos de licenciatura, de graduação plena, de formação de professores da Educação Básica em nível superior". Brasília. DOU 04.03.2002.
_______. (2015) "Regulamenta a utilização de parelhos celulares e equipamentos eletrônicos nas salas de aulas, bibliotecas e outros espaços de estudos das instituições de ensino públicas e/ou particulares localizadas no Estado do Amapá". DOU 10.5.2006. Projeto de Lei Nº 0152/15-AL. Estado do Amapá. Acessado em Maio de 2016. Disponível em: <www.al.ap.gov.br/ver_texto.php?iddocumento=58307>.
Cateater (2016). "Aplicativo Estúdio Stop Motion". Acessado em Fevereiro de 2016. Disponível em: <https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cateater.stopmotionstudio&hl=en>.
Fernandes, M. E. D. S. (2001). Comunicação visual. Acção de Formação A27 – "Educação e Cultura Visual". Acção nº 18/2001 – Prof2000. Centro de Formação de Penalva e Azurara. Acessado em Maio de 2016. Disponível em: <www.prof2000.pt/users/mglfm/formandos/Eduarda/Eduarda.htm>.
Microsoft (2016). "Página oficial da ferramenta Movie Maker". Acessado em Fevereiro de 2016. Disponível em: <http://windows.microsoft.com/en-us/windows/movie-maker >.
Priebe K. A. (2007). "The Art of Stop-Motion Animation", Boston, Massachusetts: Thomson Course Technology PTR, 2007, ISBN 9781598632453.
