Inclusão Digital e o Ensino de Matemática em Escolas Públicas: Vivências no Programa Infomat/Proext
Abstract
Technology is increasingly present in schools, it's needs to adapt to this reality once these tools can contribute to the processes of teaching and learning and the teachers must to be motivating to change their traditional way of teaching and encouraging their student to be more interested in studies . This article discusses actions for inclusion of digital resources in teaching math from the experience of a student in Mathematics course under the PROEXT with the project Infomat - Digital Inclusion in Mathematics Teaching in Public Schools of North Coast of Paraiba, held during the year 2014. It brings contributions to understando the school reality and challenges of an inclusive process in these places.
References
Castro Filho, J. A. d. (2007). Objetos de aprendizagem e sua utilização no ensino de matemática.
Freire, P. (1996). Autonomia da pedagogia: Saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra.
Jucá, S. C. S. (2011). A relevância dos softwares educativos na educação prossional. Ciências e Cognição/Science and Cognition, 8.
LEITE, L. S. and SAMPAIO, M. N. (1999). Alfabetização tecnológica do professor.. Alfabetização tecnológica do professor, 3:51–76.
Masetto, M. T. (2000). Mediação pedagógica e o uso da tecnologia. Novas tecnologias e mediação pedagógica, 7:133–173.
MISKULIN, R. (2009). As potencialidades didático-pedagógicas de um laboratório em educação matemática mediada pelas tics. O Laboratório de Ensino de Matemática na Formação de Professores. Campinas: Autores Associados.
Perez, G. (2004). Prática reexiva do professor de matemática. Educação matemática: pesquisa em movimento. São Paulo: Cortez, pages 250–261.
Zimmerman, B. and Schunk, D. (2001). Theories of selfregulated learning and academic achievement: an overview and analysis. in self-regulated learning and academic achievement (pp. 1-37).
