AutoReg: uma ferramenta de apoio à autorregulação da aprendizagem

  • José Carlos M. da Silva Júnior Universidade Federal de Pernambuco
  • Rozelma S. de França Universidade Federal de Pernambuco
  • Patrícia C. de A. R. Tedesco Universidade Federal de Pernambuco

Abstract


Nowadays it is necessary to develop, during the school education, skills to enable students to manage their own knowledge. In this context, training in selfregulatory skills can contribute with this goal. Thus, this work presents Autoreg, a tool developed to support the self-regulation of student learning in its formation process. In addition to their requirements and architecture, is presented a usage scenario with Autorreg, aiming to show some benefits provided to their use.

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Published
2014-11-03
SILVA JÚNIOR, José Carlos M. da; FRANÇA, Rozelma S. de; TEDESCO, Patrícia C. de A. R.. AutoReg: uma ferramenta de apoio à autorregulação da aprendizagem. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 20. , 2014, Dourados. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2014 . p. 91-95. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2014.91.