AutoReg: uma ferramenta de apoio à autorregulação da aprendizagem
Abstract
Nowadays it is necessary to develop, during the school education, skills to enable students to manage their own knowledge. In this context, training in selfregulatory skills can contribute with this goal. Thus, this work presents Autoreg, a tool developed to support the self-regulation of student learning in its formation process. In addition to their requirements and architecture, is presented a usage scenario with Autorreg, aiming to show some benefits provided to their use.
References
Kumar, V., Winne, P., Hadwin, A., Nesbit, J., Jamieson-Noel, D., Calvert, T., & Samin, B. (2005). "Effects of self-regulated learning in programming". In IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies.
Lima, A. F. O. & Pimentel, E. P. (2013). "Mecanismos para Suporte à Auto-Regulação da Aprendizagem do Estudante". In Anais do XXIV Simpósio Brasileiro de Informática e Educação.
Sirotheau, S., de Brito, S. R., da Silva, A. D. S., Eliasquevici, M. K., Favero, E. L., & Tavares, O. D. L. (2011). "Aprendizagem de iniciantes em algoritmos e programação: foco nas competências de autoavaliação". In Anais do XXII Simpósio Brasileiro de Informática na Educação.
Zimmerman, B. J. (1990). "Self-regulated learning and academic achievement: An overview". Educational psychologist, 25(1), 3-17.
