Ensino da Física utilizando libreoffice calc

  • Argemiro M. Bastos IFAP
  • Tales B. Marcello IFAP

Abstract


As an example of implementation of technology-supported teaching, an educational modeling project was developed to use LibreOffice Calc software like minimizer of learning disabilities and helper in the transfer information by the teacher. The project consisted in application of diagnostic questionnaires, at the Federal Institute of Amapá - Macapá campus in 2013, and further development of modeling activities, having as object the subjects of physics which have more difficulty of learning by students.

References

ABÉLLON, Marcos. Educando através da tecnologia. Disponível no endereço eletrônico: <http://www.q2l.com.br/questions_to_learn_educando_atraves_da_tecnologia.html>. Acessado dia 15 de dez. de 2013 às 14 horas e 57 minutos.

DA SILVEIRA, Sérgio Amadeu. Inclusão digital, software livre e globalização contra hegemônica. In: Software Livre e Inclusão Digital. Organizadores: Sergio Amadeu de Silveira e Joao Cassino, São Paulo: Conrad 7, 2003.

LIGUORI, Laura M. As Novas Tecnologias da Informação e da Comunicação no Campo dos Velhos Problemas e Desafios Educacionais. In: Tecnologia educacional: política, histórias e propostas. Porto Alegre, RS: Artes Médicas, 1997.

OLIVEIRA, Elvis. O Software Livre dos Brasileiros: BrOffice.org. Anais do Congresso Nacional Universidade, EAD e Software Livre. Vol. 1. No. 1. 2012.
Published
2014-11-03
BASTOS, Argemiro M.; MARCELLO, Tales B.. Ensino da Física utilizando libreoffice calc. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 20. , 2014, Dourados. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2014 . p. 165-169. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2014.165.