Avaliando as competências escolares através da Prova Brasil usando ferramenta web
Abstract
In the early 90's Brazil joined the group of countries that adopt external evaluations as a systematic means of generating information for policy formulation in different educational levels. This research work aims at raising awareness and preparing teachers to pursue the practice of school evaluation. In this sense, we are putting in the hands of principals and teachers a web tool with statistic data that would allow them to analyze the result of their students' academic performance and the intersection of this result with the analysis of competences, using data results of "Prova Brasil" applied by Inep in 2007, 2009 and 2011.
References
McLaughlin, Michael (2013). "MySQL Workbench: Data Modeling & Development Visually Model, Generate, and Manage Databases" Ed. Oralce Press.
Oliveira, Alexandre et al. (2013). "O QEdu". Disponível em: http://www.qedu.org.br/PROUCA, Edital MCT/CNPq/CAPES/MEC-SEB nº 76/2010.
Rios, Terezinha Azerêdo (2001). Ética e competência. 10. Ed. São Paulo: Cortez, 2001. (Coleção Questões da Nossa Época; v.16).
Rogers, Eric M. (1969). "Examinations: Powerful Agents for Good or Ill in Teaching". Am. J. Phys. 37 (10): 954–962. Bibcode: 1969 AmJPh..37..954R. doi: 10.1119 / 1.1975217.
Sampaio e Elia (2012). "Projeto um computador por aluno: pesquisas e perspectivas". Disponível em: <http://www.nce.ufrj.br/ginape/livro-prouca>.
Urubatan, Rodrigo (2009)." Desenvolvimento Fácil e Rápido de Aplicações Web Ruby on Rails" .Editora Novatec.
Vianna, Heraldo M.(1995). "Avaliação Educacional: uma perspectiva histórica". Revista Estudos em Avaliação Educacional n.12 p. 07-24. Editora Fundação Carlos Chagas.
Vianna, Heraldo M.(2003). "Avaliações Nacionais em Larga Escala: análises e propostas". Revista Estudos em Avaliação Educacional n.27 p. 41-76. Editora Fundação Carlos Chagas.
