Supermercado Virtual: software educacional de matemática para o Ensino Fundamental

  • Fabiane Barreto Vavassori Benitti Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)
  • Thiago Fernando Fiori Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)

Abstract


The computer can be considered an ally of the cognitive development of students, especially by enabling the development of a work that adapts to different learning rates. In particular the teaching mathematics, educational software can contribute to creating a scenario that offers opportunities to the students to involve mathematical concepts to quotidian, without losing of the funny aspect that motivates their use. Therefore, this article presents the development of educational software for elementary school mathematics, the software is a virtual supermarket, in which intersect mathematics and quotidian. Also, the approach the game element that excites and motivates, encourages learning.

References

BENJAMIM, W. (2002), Reflexões Sobre o Brinquedo, a Criança e a Educação, São Paulo: Ed.34.

BRASIL. Secretaria de Educação Fundamental. (1997) Parâmetros Curriculares Nacionais: Matemática - Ensino de 1a à 4a série. Brasília: MEC/SEF.

GLADCHEFF, A. P.; OLIVEIRA, V. B. and SILVA, D. M. (2001) O software educacional e a psicopedagogia no ensino de matemática direcionado ao ensino fundamental. In Revista Brasileira de Informática na Educação, pages 63-70. Comissão Especial de Informática na Educação da SBC.

INSTITUTE OF ELECTRICAL AND ELECTRONICS ENGINEERS. (1998). Recommended practice for software requirements specifications. Revision 830. New York: IEEE: 1998.

TAROUCO, L.; ROLAND, L., FABRE, M.C.; and KONRATH, M.R. (2004) Jogos educacionais. In Renote Revista Novas Tecnologias na Educação, no. 1, vol. 2:1-7. Porto Alegre : UFRGS.
Published
2010-07-21
BENITTI, Fabiane Barreto Vavassori; FIORI, Thiago Fernando. Supermercado Virtual: software educacional de matemática para o Ensino Fundamental. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 16. , 2010, Belo Horizonte/MG. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2010 . p. 1097-1106. DOI: https://doi.org/10.5753/wie.2010.25382.