GeoplanoPEC – Uma Extensão para um Jogo Educacional Colaborativo para o Ensino de Geometria Plana

  • Daniel Pires de Sá Medeiros Universidade Federal da Paraíba
  • Liliane dos Santos Machado Universidade Federal da Paraíba
  • Ronei Marcos de Moraes Universidade Federal da Paraíba

Abstract


Educational games can be an effective tool in education and teaching processes. When augmented with collaborative systems they can provide ways to communication and interaction among individuals remotely located. This paper describes the aspects related to the development of an collaborative extension for the GeoplanoPEC educational game.

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Published
2010-07-21
MEDEIROS, Daniel Pires de Sá; MACHADO, Liliane dos Santos; DE MORAES, Ronei Marcos. GeoplanoPEC – Uma Extensão para um Jogo Educacional Colaborativo para o Ensino de Geometria Plana. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 16. , 2010, Belo Horizonte/MG. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2010 . p. 1206-1215. DOI: https://doi.org/10.5753/wie.2010.25393.