Mediação de Debate Educacional via Bate-papo: o Problema da Coordenação dos Assuntos

  • Viviane Azevedo Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)
  • Mariano Pimentel Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)

Abstract


This article presents a case study carried out with Moodle's chat to achieve an education debate. The mediator identified problems in coordinating affairs. To assist the mediator in a debate in this research is proposed TabsChat system that implements the mechanism of tabs to organize the affairs of the discussion, to assist participants in the transition, focus and identify issues for discussion.

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Published
2010-07-21
AZEVEDO, Viviane; PIMENTEL, Mariano. Mediação de Debate Educacional via Bate-papo: o Problema da Coordenação dos Assuntos. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 16. , 2010, Belo Horizonte/MG. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2010 . p. 1364-1372. DOI: https://doi.org/10.5753/wie.2010.25409.