Avaliando a Potencial Contribuição de um Objeto de Aprendizagem no Ensino de Química
Abstract
This article evaluates the potential contribution of a learning object (LO) in the field of chemistry, in the classroom. The research was conducted with 9 high school teachers and 13 students from the 9th semester of Chemistry at the Federal University of Ceará. The results show that teachers are adapting to the use of information and communication technologies and to their possibilities to improve students' learning process, especially in fields which require greater power of abstraction for understanding the concepts.
References
Fabião, L. S.; Duarte, M. (2006). Dificuldades de produção e exemploração de analogias: um estudo no tema equilíbrio químico com alunos/futuros professores de ciências. In: Analogias, Leituras e modelos no ensino de ciências: a sala de aula em estudo, Organizado por Nardi, R.; Almeida, M., São Paulo: Editora Escrituras, p.29-44.
Kenski, V. M. (2007). Educação e Tecnologias: o novo ritmo da informação. Campinas, SP: Papirus.
Paula Jr, L. C.; Silva, B. M. (2009). Análise do Uso de um Objeto de Aprendizagem no Ensino de Química. XX Simpósio Brasileiro de Informática na Educação - SBIE, Florianópolis, SC.
Sancho, J. M.; Hernandez, F. et al. [Org]. (2006). Tecnologias para transformar a educação. Porto Alegre, RS: Artmed.
