As interações pedagógicas e a perspectiva Vigotskyana na implementação do projeto "Caucaia Interpretando o mundo através das Tecnologias Digitais"
Abstract
This paper reports the experience of implementing a project involving digital literacy in public school located in the city of Caucaia - Ceará, "Caucaia Interpreting the world through Digital Technologies", from the interactionist concept of Vigotsky, through predetermined criteria -set as the adequacy of the virtual environment, writing in the virtual environment and the use of textual genres, and the blog as having social text.
References
Soares, Magda. Letramento: um tema em três gêneros. Belo Horizonte: Autêntica, 2003. 128 p. ISBN 85-86583-16-2.
Vidal, E. M; Maia; J. E. B; Santos, G. L. Informática Educativa: uma abordagem curricular. Fortaleza, Ceará: Edições Demócrito Rocha, 2002. (Educação, Informática e Professores, módulo 2)
Vigotsky, L. S. A formação social da mente. São Paulo: Martins Fontes, 2007.