Transdisciplinaridade Através da Robótica: Um Relato de Experiência na Escola Pública do Estado de Mato Grosso

  • Egeslaine de Nez Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)
  • Alexandra Mazei da Silva Escola Estadual Prof. Nilo Póvoas – Cuiabá/MT
  • Elisângela Mazei da Silva Universidade do Norte do Paraná (UNOPAR)

Abstract


Robotics in education aims to increase efficiency and student learning, seeking to transdisciplinarity as a methodology to implement creative lessons. This article aims to present and assess the activities developed by the State School Teacher Nilo Póvoas, using educational robotics. From the analysis, it is observed that the implementation of this project enabled greater utilization in curriculum subjects and better relationships among colleagues.

References

CAEIRO, C. et all. "Estudo sobre inteligência artificial: história da robótica. Disponível" em: [link]. Acesso em: 13 out. 2009.

LIEBERKNECH, E. A. "Robótica educacional". Disponível em: [link]. Acesso em: 25 out. 2009.

SANTOMAURO, B. "Robótica sem usar o computador". Nova Escola, ed. 217, abr. 2008.

PIAGET, J. "Para onde vai a educação?" Rio de Janeiro: Olympio, Unesco, 1973.
Published
2010-07-21
NEZ, Egeslaine de; SILVA, Alexandra Mazei da; SILVA, Elisângela Mazei da. Transdisciplinaridade Através da Robótica: Um Relato de Experiência na Escola Pública do Estado de Mato Grosso. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 16. , 2010, Belo Horizonte/MG. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2010 . p. 1433-1436. DOI: https://doi.org/10.5753/wie.2010.25425.