Elas Digitais: women protagonism presenting carrers and courses in Computing
Abstract
This paper presents an extension project that aimed developing material created by and for women to disseminate information regarding Computing careers. After a call through an e-mail list for female participants for an interview and based on the responses received by those participants, a research was carried out on the courses of Computer Science (both Bachelor and Licentiate degrees) Information Systems and Computer Engineering. As a result, four podcast episodes and two folders were produced with information about the courses mentioned above. This material was hosted by the project’s web page to be freely reproduced and distributed in event involving women.
Keywords:
Carrer, Podcast, Extension Project
References
BRASIL. Ministério da Educação (2014). Catálogo Nacional de Cursos Técnicos. . Ministérios da Educação. http://portal.mec.gov.br/index.php?option=com_docman&view=download&alias=16705-res1-2014-cne-ceb-05122014&category_slug=dezembro-2014-pdf&Itemid=30192, [accessed on Feb 12].
BRASIL. Ministério da Educação (2016). Catálogo Nacional de Cursos Superiores em Tecnologia. . Ministérios da Educação. http://portal.mec.gov.br/index.php?option=com_docman&view=download&alias=98211-cncst-2016-a&category_slug=outubro-2018-pdf-1&Itemid=30192, [accessed on Feb 12].
Costa, S. R. (2009). Dicionário de Gêneros Textuais. 2. ed. Belo Horizonte: Autêntica.
Erica Castro, Maria Oliveira, and Lenka Rejfířová (2020 2018). Mulheres de Produto. https://open.spotify.com/show/1rfUWxL2Ia7kA343ClLya1, [accessed on Feb 15].
Jessi Zanelato and Ana Eliza (2020 2016). PodProgramar | Porque nós podemos! https://podprogramar.com.br/, [accessed on Feb 15].
Macedo, M. M. G., Mattos, A. B., Vasconcelos, M., Martinazzo, A. and Lopes, R. (9 aug 2018). Identificando Influências na Escolha de uma Graduação emExatas: um Estudo Qualitativo e Comparativo de Gênero. In Anais do Women in Information Technology (WIT). . Sociedade Brasileira de Computação - SBC. https://sol.sbc.org.br/index.php/wit/article/view/3371/3333, [accessed on Feb 12].
Villarta-Neder, M. A. and Ferreira, H. M. (4 aug 2020). O PODCAST COMO GÊNERO DISCURSIVO: ORALIDADE E MULTISSEMIOSE AQUÉM E ALÉM DA SALA DE AULA. Letras, p. 35–56.
Zorzo, A. F., Nunes, D., Steinmacher, I., et al. ([S.d.]). Referenciais de Formação para os Cursos de Graduação em Computação 2017.
BRASIL. Ministério da Educação (2016). Catálogo Nacional de Cursos Superiores em Tecnologia. . Ministérios da Educação. http://portal.mec.gov.br/index.php?option=com_docman&view=download&alias=98211-cncst-2016-a&category_slug=outubro-2018-pdf-1&Itemid=30192, [accessed on Feb 12].
Costa, S. R. (2009). Dicionário de Gêneros Textuais. 2. ed. Belo Horizonte: Autêntica.
Erica Castro, Maria Oliveira, and Lenka Rejfířová (2020 2018). Mulheres de Produto. https://open.spotify.com/show/1rfUWxL2Ia7kA343ClLya1, [accessed on Feb 15].
Jessi Zanelato and Ana Eliza (2020 2016). PodProgramar | Porque nós podemos! https://podprogramar.com.br/, [accessed on Feb 15].
Macedo, M. M. G., Mattos, A. B., Vasconcelos, M., Martinazzo, A. and Lopes, R. (9 aug 2018). Identificando Influências na Escolha de uma Graduação emExatas: um Estudo Qualitativo e Comparativo de Gênero. In Anais do Women in Information Technology (WIT). . Sociedade Brasileira de Computação - SBC. https://sol.sbc.org.br/index.php/wit/article/view/3371/3333, [accessed on Feb 12].
Villarta-Neder, M. A. and Ferreira, H. M. (4 aug 2020). O PODCAST COMO GÊNERO DISCURSIVO: ORALIDADE E MULTISSEMIOSE AQUÉM E ALÉM DA SALA DE AULA. Letras, p. 35–56.
Zorzo, A. F., Nunes, D., Steinmacher, I., et al. ([S.d.]). Referenciais de Formação para os Cursos de Graduação em Computação 2017.
Published
2021-07-18
How to Cite
RAUTA, Caroline Reis Vieira Santos; JUSTO, Daniela Sbizera; NEVES, Rayana Prata; CORTEZ, Djhesica Moreira; CASAGRANDE, Amanda de Oliveira.
Elas Digitais: women protagonism presenting carrers and courses in Computing. In: WOMEN IN INFORMATION TECHNOLOGY (WIT), 15. , 2021, Evento Online.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2021
.
p. 285-289.
ISSN 2763-8626.
DOI: https://doi.org/10.5753/wit.2021.15867.
