Uma análise do uso da Gamificação e do STEAM para o desenvolvimento de competências na Aprendizagem de Qualificação Profissional

  • Cláudia Maia Dezanl SENAC MS
  • Heloísa Fitz Cabral SENAC MS
  • Esteic Janaina Santos Batista SENAC MS

Abstract


This study examines the application of gamification and STEAM in vocational qualification courses, assessing their impact on student engagement and motivation. The findings reveal that all analyzed classes embraced these approaches, resulting in a more dynamic and engaging learning experience. Furthermore, the provided pedagogical training proved effective in expanding teachers’ repertoire of educational methodologies and approaches

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Published
2023-11-06
DEZANL, Cláudia Maia; CABRAL, Heloísa Fitz; BATISTA, Esteic Janaina Santos. Uma análise do uso da Gamificação e do STEAM para o desenvolvimento de competências na Aprendizagem de Qualificação Profissional. In: WORKSHOP ON COMPUTING AT SCHOOL (WIE), 29. , 2023, Passo Fundo/RS. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2023 . p. 961-971. DOI: https://doi.org/10.5753/wie.2023.235084.