Narrativa não-linear: integração entre Língua Portuguesa e Web Design
Abstract
To allow the integration of different knowledge, an integrated activity between Portuguese Language and Web Design was proposed for 53 students of a high school technical course, based on the reading of a literary work. Concepts of flowchart creation, programming logic and HTML were discussed. Students are expected to plan a non-linear narrative for the story they have chosen and create web pages to illustrate the possibilities for story developments.References
Barbosa, S. D. J., Silva, B. S., Silveira, M. S., Gasparini, I., Darin, T. e Barbosa, G. D. J. (2021) Interação Humano-Computador e Experiência do Usuário [livro eletrônico] ISBN 978-65-00-19677-1.
Cardoso, G. S. e Jesus, A. M. (2022) “betterwrite.io - Processador de Texto voltado para a Criatividade”. In: Pôsteres e Demonstrações - Simpósio Brasileiro de Fatores Humanos em Sistemas Computacionais (IHC), 21., Diamantina. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2022. p. 96-99. DOI: https://doi.org/10.5753/ihc_estendido.2022.224868
Carreta, M. (2021) “Como criar histórias não lineares: escolha a sua própria aventura!” In: Proceedings of SBGames, XX, Gramado-RS, Brasil. 2021, p. 1-6. [link].
Castro, B. M. N., Santos, M. B. e Mombach, J. (2019) “Um Mapeamento de Ferramentas Digitais para Criação de Narrativas Não-Lineares”. In: Workshop de Informática na Escola, 25., Brasília. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2019, p. 256-265. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2019.256.
Sobreira, E. S. R., Nunes, M. C. e Morassi, S. B. (2013) “Produzindo histórias não lineares: um incentivo à produção escrita e leitura, através do uso contextualizado da tecnologia”. In: Workshop de Informática na Escola, 19., Campinas. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2013, p. 160-168. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2013.160.
Cardoso, G. S. e Jesus, A. M. (2022) “betterwrite.io - Processador de Texto voltado para a Criatividade”. In: Pôsteres e Demonstrações - Simpósio Brasileiro de Fatores Humanos em Sistemas Computacionais (IHC), 21., Diamantina. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2022. p. 96-99. DOI: https://doi.org/10.5753/ihc_estendido.2022.224868
Carreta, M. (2021) “Como criar histórias não lineares: escolha a sua própria aventura!” In: Proceedings of SBGames, XX, Gramado-RS, Brasil. 2021, p. 1-6. [link].
Castro, B. M. N., Santos, M. B. e Mombach, J. (2019) “Um Mapeamento de Ferramentas Digitais para Criação de Narrativas Não-Lineares”. In: Workshop de Informática na Escola, 25., Brasília. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2019, p. 256-265. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2019.256.
Sobreira, E. S. R., Nunes, M. C. e Morassi, S. B. (2013) “Produzindo histórias não lineares: um incentivo à produção escrita e leitura, através do uso contextualizado da tecnologia”. In: Workshop de Informática na Escola, 19., Campinas. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2013, p. 160-168. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2013.160.
Published
2023-10-16
How to Cite
SANTOS, Sylvana Karla S. L..
Narrativa não-linear: integração entre Língua Portuguesa e Web Design. In: POSTERS & DEMONSTRATIONS - BRAZILIAN SYMPOSIUM ON HUMAN FACTORS IN COMPUTATIONAL SYSTEMS (IHC), 22. , 2023, Maceió/AL.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2023
.
p. 155-159.
DOI: https://doi.org/10.5753/ihc_estendido.2023.233803.
